Privacyverklaring telemarketing en post-marketingactiviteiten

 

Direct Phone bv (Victor Rauterstraat 33, 1070 Brussel, KBO 0556.609.979) is een telemarketingbureau dat uitsluitend werkt voor non-profit organisaties.

Hieronder vindt u meer informatie over onze activiteiten en de verwerking van persoonsgegevens in het kader van onze diensten voor klanten.

  • Onze activiteiten
  • Voor welke doeleinden verwerken wij persoonsgegevens?
  • Welke persoonsgegevens verwerken wij namens onze klanten?
  • Hoe lang bewaren we persoonsgegevens?
  • Hoe beschermen we persoonsgegevens?
  • Wat zijn uw rechten?
  • Onze contactgegevens
  • Wijzigingen in ons privacybeleid

Onze activiteiten

Non-profitorganisaties kunnen hun doelen alleen bereiken als ze over de nodige middelen beschikken. Daarom zijn zij afhankelijk van giften van bedrijven, andere organisaties en particulieren. Het is voor deze organisaties dan ook belangrijk om een zo ruim mogelijk doelpubliek aan te spreken bij de realisatie van hun projecten en fondsenwervende campagnes en tevens te zorgen voor een professionele opvolging van vragen en verzoeken van hun donateurs.

Daarom maken veel organisaties gebruik van professionele bureaus zoals Direct Phone BV. Direct Phone, een call center, verzorgt telemarketingcampagnes op maat en kan worden ingezet voor post-marketingactiviteiten van klanten.

Voor welke doeleinden verwerken wij persoonsgegevens?

Als dienstverlener verwerken wij persoonsgegevens op specifieke aanvraag namens onze klanten. Aangezien onze klantenkring bestaat uit non-profitorganisaties, verwerken wij als dienstverlener persoonsgegevens van donateurs en potentiële donateurs voor de uitvoering en opvolging van telemarketingacties en post-marketingactiviteiten.

Bij telemarketingacties kunt u denken aan:

  • Oproepen om iemand te bedanken voor een donatie
  • Enquêtes op aanvraag van een vereniging naar een bepaalde doelgroep
  • Vragen of iemand een organisatie wilt steunen

Tot onze post-marketingactiviteiten behoren o.a.:

  • Data – entry
  • Het opvolgen en verwerken van vragen en opmerkingen van donateurs en potentiële donateurs via e-mail, brief of telefoon
  • Het versturen van brochures en kaartjes naar de donateurs
  • Het versturen van prenotificatiebrieven indien een donateur een domiciliëring wenst te starten voor een vereniging

Behalve de verwerking van persoonsgegevens op aanvraag van onze klanten, verwerken wij ook persoonsgegevens als verwerkingsverantwoordelijke. De telemarketingcampagnes die wij uitvoeren voor onze klanten worden opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te optimaliseren en onze gesprekspartners de best mogelijke ervaring te bieden, worden de gesprekken van onze call agents (telefonisten) opgenomen.

Het opnemen van telefoongesprekken is een gangbare praktijk bij call centers, en maakt het mogelijk om call agents beter op te leiden en zo de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. De gesprekspartner wordt altijd geïnformeerd indien het gesprek wordt opgenomen. De opnames worden beperkt bijgehouden in overeenstemming met de reglementering betreffende Elektronische Communicatie (WEC van 13 juni 2005) en de AVG-wetgeving.

Opnames van telefoongesprekken worden alleen gebruikt voor het bovenstaand beschreven doel.

Wanneer wij telemarketingcampagnes uitvoeren op vraag van onze klanten respecteren wij de ‘Do not call me list’. Dit is een publieke lijst met enkel de telefoonnummers van mensen die niet wensen opgebeld te worden door eender welke organisatie. Deze lijst wordt ter beschikking gesteld door Black Tiger NV (Researchdreef 65, 1070 Brussel, KBO 0458.662.817).

Welke persoonsgegevens verwerken wij namens onze klanten?

Als dienstverlener van telemarketingcampagnes en post-marketingactiviteiten kunnen wij de onderstaande persoonsgegevens verwerken in opdracht van onze klanten. Wij verwerken deze gegevens louter in naam van onze klanten en op specifieke aanvraag.

  • Aanspreektitel
  • Voor- en achternaam
  • Taal
  • Geslacht
  • Adres
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • Giftgegevens (datum, bedrag en rekeningnummer)
  • Rijksregisternummer (voor het aanleveren van een fiscaal attest op aanvraag van een donateur)
  • Persoonlijke voorkeuren van een (potentiële) donateur m.b.t. het ontvangen van post en/of telefoon
  • Andere gegevens die spontaan worden doorgegeven door een donateur

Wij verwerken geen gevoelige gegevens.

Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?

De persoonsgegevens die wij verwerken voor onze klanten worden niet langer bewaard dan nodig is voor de uitvoering van onze diensten.

De opnames van telefoongesprekken van telemarketingcampagnes die opgenomen worden in het kader van kwaliteitsdoeleinden worden 1 maand bijgehouden volgens de richtlijnen betreffende de Wet Elektronische Communicatie (WEC van 13 juni 2005).

Wij zullen uw gegevens niet langer verwerken voor de in deze privacyverklaring beschreven doeleinden indien u laat weten dat u dat niet wenst. Meer informatie hierover leest u onder ‘Wat zijn uw rechten?’.

Hoe beschermen wij persoonsgegevens?

Persoonsgegevens worden verwerkt met de nodige technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid van persoonsgegevens te waarborgen. De meeste persoonsgegevens voor post-marketingactiviteiten worden direct in de database van de klant verwerkt. Indien wij persoonsgegevens tijdelijk opslaan op onze eigen server, dan worden die bewaard op een fysieke server of cloud-omgeving met locatie in Europa. Wanneer wij persoonsgegevens doorsturen, doen we dit altijd via een beveiligde transfer, bijvoorbeeld door encryptie of via een SFTP- server.

Wij verwerken geen persoonsgegevens buiten de Europese Unie.

Wat zijn uw rechten?

Als wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u deze raadplegen, laten wijzigen of verwijderen. U kunt zich ook verzetten tegen een verwerking.

Indien u niet door verenigingen die met ons samenwerken gebeld wilt worden, kunt u ons ook altijd vragen om dit voor u in orde te brengen. U heeft tevens de mogelijkheid om uw nummer op de ‘Do not call me list’ te plaatsen. Dit kunt u doen door de volgende website te raadplegen: https://www.dncm.be/

U heeft tevens het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit met betrekking tot de verwerking van uw gegevens. Dit kan per e-mail via contact@apd-gba.be of per brief aan Drukpersstraat 35, 1000 Brussel.

Onze contactgegevens

Indien u uw rechten wenst uit te oefenen of indien u een vraag heeft, kan u ons contacteren via e-mail (info@directphone.be) of via dit contactformulier.

We zijn ook telefonisch bereikbaar op het nummer 02 528 06 73. We zijn elke werkdag bereikbaar van 9u tot 13u en van 13u30 tot 17u30.

U kunt ons ook een brief schrijven (Dienst donateurs, Victor Rauterstraat 33, 1070 Brussel). Onze DPO (“Data Protection Officer” of “Functionaris voor de Gegevensbescherming”) is bereikbaar op hetzelfde postadres of via e-mail aan dpo@directphone.be.

Wanneer u contact met ons opneemt, zullen wij zorgvuldig met uw gegevens omgaan en deze uitsluitend gebruiken om uw recht uit te oefenen en uw wensen te respecteren.

Wijzigingen in ons privacybeleid

Deze pagina werd gewijzigd op 14/07/2022.

We hebben getracht dit privacybeleid zo duidelijk en volledig mogelijk te maken. Als er wijzigingen zijn in de manier waarop wij persoonsgegevens verwerken, kunt u deze terug vinden in ons privacybeleid op deze pagina.

Voor vragen, opmerkingen of suggesties kunt u telefonisch, per e-mail of per post contact met ons opnemen (zie ‘Onze contactgegevens’).